//Zahratul Shitak
Duhai diri ;)
Friday, March 9, 2012 | 0 Sakura.

Wahai diri, pernahkah kau menyedari betapa beruntungnya dirimu jika kau mengetahui hakikat kehidupanmu dan menelusi limpahan kasih Tuhan buatmu?
Pernahkah kau menyedari betapa banyak kebaikan dan keajaiban yang berlaku
dalam hidup-Mu sedangkan tak pernah kau meminta dari-Nya dalam doamu.

╰⊰⊹✿ Pernahkah kau menyedari betapa banyaknya harapan jua permintaanmu yang kau lafazkan atau yang terpendam di hatimu diperkenankan oleh Nya tanpa syarat.

╰⊰⊹✿ Pernahkah kau menyedari biarpun doamu tidak terjawab seperti yang kau minta dan rayu, Dia telah menggantikanya dengan sesuatu yang lebih baik dari itu untukmu.

╰⊰⊹✿Pernahkah kau menyedari akan besarnya limpahan kebaikan yang menyelimuti hidupmu atas sifat Kasih-Nya, sedang terlalu sedikit kesyukuran yang kau sembahkan pada-Nya.

╰⊰⊹✿Pernahkah kau menyedari betapa sedikitnya kesulitan yang kau rasai berbanding lautan kesenangan yang kau kecapi dan kau masih merungut dan tidak sabar menghadapinya.

╰⊰⊹✿Pernahkah kau menyedari akan seringnya kesulitanmu yang sedikit itu digantinya dengan kesenangan yang kau raikan dan kau masih selalu melupai-Nya.

╰⊰⊹✿Pernahkah kau menyedari betapa sedikit zikirmu, syukurmu, amalanmu yang kau hamparkan buat-Nya sedangkan Dia masih setia memberi dan memberi padamu.

╰⊰⊹✿Pernahkah ada sesiapa yang mengasihimu sehebat kasih-Nya, menjagamu seperti penjagaan-Nya, bersabar denganmu seperti sabarnya Dia?

Wahai diri, zahirkan syukurmu dengan anggota, dengan menggunakannya untuk beribadat khusus pada-Nya, dengan membantu saudaramu yang memerlukan, dengan menjadikan dunia penuh dengan kebaikan, dengan mengisi harimu untuk perjuangan.

WAHAI DIRI SADARLAH ....!!!


Older Post | Newer Post
diriku.


✿ ~Zahratul Shitak ( bunga salju )
✿ ~women should not be the MOON which everyone see uncovered,but women should be the SUN which makes eyes bow down before seing it :)


Diary About Stuff Site



Kuntuman cahaya qalbumu, mewangi bertebaran di kaki langit, engkau cinta akan sakura, semusim bersama, di keindahan salju yang tak bertepi, yang menusuk naluri, menggapai impian yang terpateri, tenang dalam redha Ilahi -sahabatmu, -WARDAH.-




Salam Ukhwah!

tinggalkan jejak anda :)


Seiring sehaluan

Memori semalam

Salam Maulidur Rasul 1433H




senyum!